Międzybrodzie Bialskie

Międzybrodzie w starych pocztówkach

 

 Około 1922 r. rozpoczęto przebudowę ujścia potoku Żarnówka Mała, aby umożliwić w przyszłości wprowadzenie wód Soły do sztolni obiegowych pod lewym brzegiem rzeki. Rok później ruszyła budowa betonowego mostu na Żarnówce Małej, zaprojektowanego przez lwowskiego profesora, inż. Włodzimierza Burzyńskiego [46]. Zakończono ją dwa lata później [47-49].

[46]

[47]

[48]

[49]

 W latach 1924 – 1926 wykonano kamienne zapory przeciwrumowiskowe na uchodzących do Soły potokach położonych najbliżej przyszłej zapory: Suchym [50] i Żarnówce Małej. Miały one zapobiec zbyt szybkiemu zasypywaniu jeziora zaporowego materiałem skalnym zwlekanym przez dopływy rzeki.

[50] [Z Gospodarki Wodnej nr 6 z 1936 r.]

W 1924 r. rozpoczęto prace przy budowie nowego odcinka drogi wojewódzkiej Kęty - Żywiec na odcinku od przyszłej zapory do Tresnej. Trwały one przez cały okres wznoszenia zapory, do 1937 r.

[51] Na tablicy napis: Robota finansowana przez Fundusz Pracy.

[52] Tyczki wyznaczają wysokość i boczny skos nasypu nowej drogi.

[53] Uszczelnianie brukowej nawierzchni.

[54] W niektórych miejscach skarpę drogi trzeba było umocnić murem oporowym.

[55] 

 [56][Z Gospodarki Wodnej nr 6 z 1936 r.]

[57] Przy budowie dróg używano walców – lokomobili, takich jak ta widoczna na drewnianym moście na Sole.

Mapa

Galeria

Panorama Góry Ż...

Ostatnie na forum

LastPhpBB3. Table phpbb_config not found!

Wszelkie prawa zastrzeżone © Międzybrodzie Bialskie